Leverantörskampanjer i butik

07 februari 2010
Av Eva Nilsson

Leverantörer är ofta intresserade av att använda butikens fönster och den bästa säljytan inne i butiken för att visa sina marknadskampanjer. Vad bör man tänka på för att säkerställa att ”kampanjen” genererar försäljning för butiken och inte bara varumärkesprofilering?

2 svar “ Leverantörskampanjer i butik ”

  1. Anne Hesselgren
    Anne Hesselgren on 07 februari 2010 at 16:19

    Samarbete och tydligt slå fast vad syfte och målet är för kampanjen. Det är ett win-win resulat som är målet men då gäller det att bägga parter är gemensamt involverade och att personalen blir informerad och taggad och att fönster och kampanjytor är omhändertagna dygnet runt. När jag var anställd på Stadium så hyrde jag ut våra skyltfönster i 2 veckors perioder till leverantör och resultatet blev roliga och bra fönster som drog uppmärksamhet, bra kampanjytor med varutryck och bra display, personal bar oftas leverantörens proukter så hela den röda tråden var fullständig under 2 veckor.

  2. Thomas
    Thomas on 07 februari 2010 at 16:20

    Varumärkesprofilering får inte uppfattas som något negativt, vilket det ofta kan göra i interna diskussioner. Det kan ju faktiskt vara skälet till varför man upplåter sitt fönster till en leverantör, det kanske är viktigt att visa i sin stad att man är först med något som är oerhört rätt.

    Det normala är ju givetvis att det skall ge snabbt klirr i kassan. Det är viktigt att inte glömma att ta aktiviteten vidare in i butiken, den berömda ”röda tråden” gäller i högsta grad.

Skriv ett svar

Du mste vara inloggad .

Välkommen